Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

GP Ιταλίας: O Alonso θριαμβεύει στη Monza

(Επειδή ήμασταν στο ράλλυ σπριντ Κορίνθου δεν είδαμε τον αγώνα οπότε σας δίνουμε το άρθρο του rally.gr)

O Fernando Alonso κατάφερε να χαρίσει τη νίκη στη Ferrari μέσα στην έδρα της, για πρώτη φορά από το 2006, την ημέρα που ο Michael Schumacher είχε ανακοινώσει την -προσωρινή- αποχώρησή του από τη Formula 1. Mε αυτό τον τρόπο, ο Ισπανός έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε, για να χαραχτεί στις καρδιές των tifosi. Η νίκη του όμως δεν ήρθε με εύκολο τρόπο. Στην εκκίνηση, ο Jenson Button κατάφερε να τεθεί επικεφαλής από τη δεύτερη θέση στο grid, και παρέμεινε εκεί μέχρι τον 36ο γύρο, στον οποίο πραγματοποίησε το υποχρεωτικό pit stop του. Ο Alonso είχε διατηρηθεί ακριβώς πίσω από τη McLaren για όλους αυτούς τους γύρους, με τη Ferrari να δείχνει ταχύτερη από το μονοθέσιο του Βρετανού. Ο Iσπανός παρέμεινε στην πίστα ένα γύρο περισσότερο από τον Button, και αυτό ήταν αρκετό για να επιστρέψει σε αυτήν έπειτα από το pit stop του εμπρός από τον οδηγό της McLaren. Από εκεί και έπειτα, με μια σειρά ταχύτερων γύρων, ο Alonso απομακρύνθηκε αρκετά από τον Button, και παρά το παραστράτημά του στο πρώτο chicane στον προτελευταίο γύρο, κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία, δίνοντας την απόλυτη χαρά στους tifosi στην πρώτη του εμφάνιση της καριέρας του με τη Ferrari εντός της έδρας της Scuderia.




Τη μάχη των δυο πρωτοπόρων παρακολούθησε από κοντά για ολόκληρο τον αγώνα ο Felipe Massa, ο οποίος συμπλήρωσε το θρίαμβο της Ferrari στη Monza, τερματίζοντας στην 3η θέση. Τέταρτος είδε την καρό σημαία ο Sebastian Vettel με τη Red Bull, έπειτα από μια πρωτοφανή στρατηγική, που τον είδε να διεξάγει σχεδόν ολόκληρο τον αγώνα με τα μαλακά ελαστικά και να μπαίνει στα pits για να τα αντικαταστήσει μόλις στον προτελευταίο γύρο. Ο Γερμανός είχε αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα στον 20ό γύρο, παραδίδοντας τη θέση του (την 7η σε εκείνη τη φάση του αγώνα) στον team mate του Mark Webber. O Vettel νόμιζε ότι επρόκειτο για πρόβλημα στον κινητήρα, ωστόσο η έρευνα της Red Bull επί του θέματος αποκάλυψε ότι τα φρένα της RB6 του είχαν παραμείνει μπλοκαρισμένα έπειτα από το chicane του Ascari. Για αυτή το λόγω το πρόβλημα παρήλθε με τόση ευκολία και η ομάδα αποφάσισε να τον διατηρήσει στην πίστα με το μαλακό σετ ελαστικών μέχρι το τέλος, επιτρέποντάς του να ανακτήσει 4 θέσεις και να τερματίσει 4ος.



Πίσω από το συμπατριώτη του, τερμάτισε ο Nico Rosberg με την Mercedes, ο οποίος έκανε εκπληκτική εκκίνηση και διατηρήθηκε στην 4η θέση έχοντας πάντοτε μια μικρή απόσταση ασφαλείας από τους ακολούθους του, μέχρι τον τελευταίο γύρο, στον οποίο εξήλθε από τα pits μπροστά του ο Vettel και τον έριξε 5ο. Πίσω από τον Rosberg, στην 6η θέση, τερμάτισε ο Mark Webber, ο οποίος έκανε πολύ κακή εκκίνηση, επιτρέποντας σε πέντε αντιπάλους του να τον προσπεράσουν. Ο Αυστραλός κατάφερε να προσπεράσει τον Michael Schumacher στον 6ο γύρο, ενώ το πρόβλημα φρένων του Vettel του χάρισε άλλη μια θέση. Στο pit stop του δεν κατάφερε να κερδίσει κάτι, ωστόσο, όταν ο Nico Hulkenberg πραγματοποίησε τη δική του στάση στα pits, εξερχόμενος από αυτά καθυστέρησε τον Robert Kubica. O Webber εκμεταλλεύτηκε το γεγονός και πέρασε εμπρός από τον Πολωνό, καταδιώκοντας στη συνέχεια τον Hulkenberg. O νεαρός Γερμανός της Williams «έκοψε δρόμο» τρεις φορές στα chicane για να διατηρηθεί εμπρός από τη Red Bull και ο Webber ζήτησε από την ομάδα να κάνει νύξη στους αγωνοδίκες για τις κινήσεις του αντιπάλου του. Εντούτοις, αυτοί αποφάσισαν να μην επέμβουν. Στον 49ο γύρο όμως, ο Hulkenberg έκανε ένα λάθος στο chicane της Roggia και ο Webber τον καταδίωξε με μένος για να του αποσπάσει την 6η θέση στο επόμενο πέρασμα. Με αυτό το αποτέλεσμα, ο Webber πέρασε και πάλι στην πρωτοπορία της βαθμολογίας, καθώς ο Lewis Hamilton εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο, έπειτα από την επαφή του με τον Felipe Massa στο chicane της Roggia.



O Hulkenberg κατάφερε στους τελευταίους τρεις γύρους να υπερασπιστεί επιτυχώς την 7η θέση από τον Robert Kubica, ο οποίος τερμάτισε 8ος, με τη βαθμολογούμενη δεκάδα να συμπληρώνεται από τους Michael Schumacher (Mercedes) και Rubens Barrichello (Williams).



H εκκίνηση και ο πρώτος γύρος έκριναν μεγάλο μέρος του αγώνα. Ο Alonso δεν ξεκίνησε καλά και ο Button κατάφερε να του πάρει την εσωτερική για το chicane του Rettifilio, παρά το γεγονός ότι ο Ισπανός προσπάθησε -λίγο καθυστερημένα- να στριμώξει στα δεξιά της πίστας τη McLaren, χωρίς να καταφέρει να αποθαρρύνει τον Βρετανό. Αμφότεροι φρέναραν πολύ αργά για το chicane, ωστόσο έχοντας την εσωτερική, ο Button διατηρήθηκε μπροστά. Μετά τον αγώνα, δήλωσε ότι ανησυχούσε αν θα διατηρούσε το προβάδισμά του και στη δεύτερη στροφή του chicane, αλλά τα κατάφερε. Ο Alonso «κούρεψε» με το ρύγχος της Ferrari του το πίσω μέρος της McLaren του Βρετανού, από το οποίο έσπασε ένα κομμάτι από το διαχύτη. Αυτή η ζημιά κόστισε λίγο σε αρνητική άντωση στο πίσω μέρος της McLaren, αλλά δεν ήταν αρκετή για να επηρεάσει ιδιαίτερα τη συνολική απόδοσή της. Έπειτα από την επαφή με τον Button, ο Alonso ακούμπησε και τον team mate του, ο οποίος είχε βρεθεί δίπλα του. Οι δυο Ferrari διένυσαν την Curva Grande πλάι-πλάι, αλλά όντας στην εσωτερική, ο Alonso πέρασε μπροστά στο chicane της Roggia.



Εκεί ακριβώς βρήκε την ευκαιρία του ο Lewis Hamilton για να επιτεθεί στον Massa. O Βραζιλιάνος δεν τον είχε δει, έστριψε κανονικά κλείνοντας την πόρτα και αισθάνθηκε ένα χτύπημα από πίσω. Η επαφή μεταξύ Massa και Hamilton κατέστρεψε την εμπρός δεξιά ανάρτηση της McLaren του Βρετανού, και ακριβώς εκεί τελείωσε ο αγώνας του πρώην επικεφαλής της βαθμολογίας. Ο Hamilton παραδέχθηκε το φταίξιμό του και δήλωσε ότι λάθη σαν κι αυτά κοστίζουν τίτλους. «Έχω μόνο τον εαυτό μου να κατηγορώ» κατέληξε ο 25χρονος.



Με μια πολύ καλή εκκίνηση, ο Rosberg τοποθετήθηκε στην 4η θέση, ακολουθούμενος από τους Kubica, Hulkenberg και τον Vettel, ο οποίος έκοψε δρόμο στο chicane του Rettifilio.



O Βutton, γνωρίζοντας ότι με τις ρυθμίσεις που είχε επιλέξει (υψηλότερες τιμές παραγωγής αρνητικής άντωσης) είχε το πλεονέκτημα όχι στις ευθείες, αλλά στα φρεναρίσματα και στις στροφές, για αυτό και έπρεπε να προσέχει πάρα πολύ τις εξόδους του από αυτές, και όπως δήλωσε βρισκόταν υπό συνεχή πίεση. Μάλιστα, ο Button δήλωσε ότι παρακολουθούσε τη διαφορά του από τον Alonso από τις γιγαντοοθόνες που βρίσκονται στην πίστα! Επίσης, η McLaren έλεγξε αν λειτουργεί ο ασύρματος του Button σωστά, επειδή δεν είχε πει κουβέντα στους πρώτους γύρους, όντας απόλυτα συγκεντρωμένος στην οδήγηση.



Ο Button κατάφερε να αναπτύξει διαφορά 1,5 δευτερολέπτου από τον Alonso στο 12ο γύρο, ωστόσο ο Ισπανός τη μείωσε και πάλι στη συνέχεια.



Τo pit lane ήταν κλειστό για μερικούς γύρους πριν τον 30ό, επειδή στο pit stop του, ο Sakon Yamamoto χτύπησε έναν από τους μηχανικούς της HRT και απαιτήθηκε να εισέλθει ασθενοφόρο στα pits για να τον μεταφέρει στο ιατρικό κέντρο της πίστας. Όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές, η τελευταία ενημέρωση ήταν ότι η κατάσταση του μηχανικού, που δεν έχασε ποτέ τις αισθήσεις του, βρισκόταν υπό έλεγχο και δεν υπέστη σοβαρό τραυματισμό... Η HRT δέχθηκε πρόστιμο 20.000 δολαρίων για μη ασφαλή απελευθέρωση του Ιάπωνα.



Η McLaren επέλεξε να πραγματοποιήσει το pit stop του Button πριν κάνει το δικό του pit stop o Alonso, έχοντας παρατηρήσει ότι ο Kubica μετά το δικό του pit stop κινούνταν ταχύτερα με τη σκληρή γόμα από τον πρώτο γύρο που τη χρησιμοποίησε. Ωστόσο, στον πρώτο γύρο ζωής τους, τα σκληρά ελαστικά του Button δεν παρείχαν επαρκή πρόσφυση και ο Alonso, με έναν «πάνω-κάτω εντάξει, τίποτα το ιδιαίτερο» όπως τον χαρακτήρισε, επιπλέον γύρο στην πίστα, κατάφερε να βγει από τα pits δίπλα από τη McLaren. Κατέχοντας την εσωτερική, η Ferrari έστριψε πρώτη, σε μια κίνηση που έκρινε το αποτέλεσμα του αγώνα. Ο Alonso απέδωσε τα εύσημα στην ομάδα για το άψογο pit stop, ενώ ο Button δήλωσε ότι η απόφαση να μπει στα pits πριν τον Ισπανό ήταν λανθασμένη.



Από εκεί και ύστερα, ο Alonso είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί από τον Button, τον οποίο πλησίασε λίγο ο Massa, αλλά όπως δήλωσε και ο ίδιος δεν είχε την τελική ταχύτητα στις ευθείες για να τον προσπεράσει.



Παρά το λάθος του στον προτελευταίο γύρο, όπου βγήκε εκτός πίστας στο chicane του Rettifilio, ο Alonso είχε αναπτύξει αρκετή διαφορά για να μην απειληθεί από το λάθος του η νίκη. Στη συνέντευξη Τύπου μετά τον αγώνα, ο Alonso σύγκρινε το συναίσθημα της σημερινής νίκης με αυτήν που είχε κατακτήσει στο Grand Prix της πατρίδας του το 2006.



Παρά το γεγονός ότι μετά το GP Βελγίου οι πιθανότητες του Alonso να κατακτήσει τον τίτλο έμοιαζαν πολύ λίγες, έπειτα από τη σημερινή επιτυχία βρίσκεται μονάχα 21 βαθμούς από τον πρωτοπόρο στο Πρωτάθλημα, Mark Webber, έχοντας ανέβει στην 3η θέση της βαθμολογίας. Μόλις έναν βαθμό πίσω του βρίσκεται ο Button και άλλους τρεις ο Vettel.



O Alonso δήλωσε ότι για τα εναπομείναντα 5 Grand Prix απαιτείται συνοχή αποτελεσμάτων, καθώς ένας κακός αγώνας μπορεί να θέσει τέλος στη διεκδίκηση του τίτλου για τον ίδιο.



Ο Button ήταν απογοητευμένος που δεν κατάφερε να νικήσει τον αγώνα, ωστόσο, ήταν ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα που απέφερε μεγάλη συγκομιδή βαθμών και τον διατηρεί στη διεκδίκηση του τίτλου. Ο Βρετανός δήλωσε ότι δεν είχε το ρυθμό αγώνα σήμερα για να κατακτήσει τη νίκη.



Ο Massa δήλωσε ότι ήταν πολύ καλό συναίσθημα να ανέβει στο βάθρο εμπρός στη λαοθάλασσα των tifosi που είχαν κατακλείσει την πίστα πριν ολοκληρωθεί ο γύρος του θριάμβου.



Ο Vettel παραδέχθηκε ότι η στρατηγική του ήταν ριψοκίνδυνη, ωστόσο ήταν ευχαριστημένος που εντέλει απέδωσε, προσθέτοντας ότι η 4η θέση ήταν το μέγιστο που μπορούσε να πετύχει σήμερα, δεδομένου και του προβλήματος που αντιμετώπισε με το σύστημα πέδησης της Red Bull του.



Ο Rosberg δήλωσε ότι η 5η θέση αποτελεί αρκετά καλό αποτέλεσμα, αλλά δεν περίμενε να χάσει την 4η από τον Vettel στον τελευταίο γύρο.



Ο Webber πιστεύει ότι η σημερινή απόδοση της Red Bull ήταν χαμηλότερη από τις δυνατότητές της, καθώς με την εγκατάλειψη του Hamilton, o ίδιος είχε την ευκαιρία να αυξήσει τη διαφορά του στο Πρωτάθλημα, ωστόσο πήρε μονάχα 8 βαθμούς. Ο Αυστραλός είδε και τη θετική πλευρά όμως, δηλαδή το γεγονός ότι τουλάχιστον σημείωσε κάποιους βαθμούς και βρίσκεται πια 5 εμπρός από τον Βρετανό, αν και τόνισε ότι πρέπει να εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες και αυτό δε συνέβη σήμερα. Ο Webber ήταν εκνευρισμένος με τον Hulkenberg που έκοψε πολλές φορές δρόμο στα chicane, αλλά και με τους αγωνοδίκες που δεν τιμώρησαν ποτέ το νεαρό Γερμανό.



Ο Hulkenberg αποκάλυψε ότι ο λόγος για τον οποίο «έκοψε δρόμο» τόσες πολλές φορές στα chicane, ήταν επειδή αντιμετώπιζε προβλήματα με το πεντάλ του φρένου της Williams του.



Ο Kubica υποστήριξε ότι ήταν η σωστή απόφαση να πραγματοποιήσει το pit stop του πριν από τους άμεσους αντιπάλους του, ωστόσο, η αλλαγή ελαστικών του αποδείχθηκε πιο χρονοβόρα από το κανονικό, κάτι που επέτρεψε στον Hulkenberg να επιστρέψει στην πίστα δίπλα του, έπειτα από τη δική του στάση στα pits. O χρόνος που χάθηκε από αυτή τη μονομαχία, επέτρεψε στον Webber να προσπεράσει τον Kubica.



O Schumacher δήλωσε ότι είχε έναν μοναχικό αγώνα αφότου υπέκυψε στα προσπεράσματα των Red Bull στους πρώτους γύρους.



Ο Barrichello από την πλευρά του, προσέκρουσε στο μονοθέσιο του Vettel στην εκκίνηση και έχασε τμήμα του ρύγχους της Williams του και έπειτα έμεινε κολλημένος πίσω από τον Buemi, ο οποίος άργησε να κάνει το pit stop του.

Φ.Λ.

fab@4troxoi.gr

http://www.rally.gr/default.asp?menu_code=f1-news-article&race_id=0&article_id=18643

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου