Τα τελευταία χρόνια οι ξένες συμμετοχές του αγώνα είναι αναμενόμενες, αφού το, όχι και τόσο νέο πλέον, σύστημα βαθμολόγησης, που επιβάλλει κάθε οδηγός να έχει δηλώσει συμμετοχή εξαρχής στο ERC, κάνει τους συμμετέχοντες να είναι συγκεκριμένοι. Αυτό συνέβη και φέτος, με 6 πληρώματα να έχουν δηλώσει συμμετοχή. Ποιοι είναι όμως αυτοί οι αγωνιζόμενοι, τι έχουν πετύχει ως τώρα στο ERC και τι να περιμένουμε από αυτούς στο 34ο Ράλλυ ΕΛΠΑ; Ας τους γνωρίσουμε…
Νο.1 Michal Solowow-Maciej Baran (Ford Fiesta S2000)
Βαθμοί στο ERC 2010: 58
Θέση: 8η
Γεννημένος στις 11 Ιουλίου 1962 στο Kielce της Πολωνίας όπου και διαμένει με την οικογένειά του, ο Michal Solowow είναι ένας από τους φανατικότερους θιασώτες του Ράλλυ ΕΛΠΑ, στο οποίο συμμετέχει ανελλιπώς από το 2004. Είναι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στην Πολωνία και αγαπημένο του χόμπι είναι τα ράλλυ. Για αυτό το σκοπό μάλιστα έχει ιδρύσει την «Cersanit Rally Team» από το 2003, η οποία έχει μεγάλη εμπειρία πλέον από αυτοκίνητο πολλών δυναμικοτήτων. Έχοντας ως συνοδηγό το γεννημένο στις 23 Νοεμβρίου 1974 στην Κρακοβία της Πολωνίας Maciej Baran, έχει τερματίσει δυο φορές (2008,2009) στη δεύτερη θέση του ERC ενώ είναι ένας από τους οδηγούς με τις περισσότερες συμμετοχές ανά την Ευρώπη, αφού κάθε χρόνο συμμετέχει σε περισσότερα από 20 Ράλλυ. Πέρυσι, εγκατέλειψε με Peugeot 207 S2000 στο Ράλλυ ΕΛΠΑ αλλά φέτος, θέλει να βρεθεί στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, με το Ford Fiesta S2000, ένα αυτοκίνητο που θα δούμε για πρώτη φορά στα ελληνικά βουνά. Το Ράλλυ ΕΛΠΑ είναι ο τρίτος φετινός αγώνας του πληρώματος στο ERC, ενώ με καλό πλασάρισμα στον αγώνα μας μπορεί να διεκδικήσει και τη δεύτερη θέση στο θεσμό.
Νο.5 Maciej Oleksowicz-Andrzej Obrebowski (Ford Fiesta S2000)
Βαθμοί στο ERC 2010: 69
Θέση: 5η
Ο οδηγός της ομάδας «Castrol TRW Motointegrator» έχει γεννηθεί στις 8 Ιουνίου 1978 στη Βαρσοβία της Πολωνίας. Ξεκίνησε τους αγώνες σε ηλικία 22 ετών και φέτος συμμετέχει, μαζί με τον κατά ένα μήνα μεγαλύτερο Andrej Obrebowski στο ERC. Η νεανική ομάδα από την Πολωνία, αφού ο μεγαλύτερος μηχανικός είναι 42 ετών, έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στο πρωτάθλημα, έχοντας έξι συμμετοχές ως τώρα και καλύτερα αποτελέσματα δυο τέταρτες θέσεις σε Πολωνία και Τουρκία. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα γρήγορο πλήρωμα, που πάντως θα έχει το μειονέκτημα της πρώτης συμμετοχής στην Ελλάδα, συγκριτικά με το Solowow ή τα κορυφαία ελληνικά πληρώματα. Πάντως, οι δυνατότητες του Fiesta αλλά και του πληρώματος, το οποίο συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτερα της χώρας του, μπορούν να προσφέρουν έναν τερματισμό στο βάθρο και γιατί όχι, τη διεκδίκηση της νίκης, υπό συνθήκες. Όπως και οι Solowow-Baran, οι Oleksowicz-Obrebowski θέλουν να ανέβουν τουλάχιστον στο βάθρο του αγώνα μας, ώστε να διεκδικήσουν και αυτοί με αξιώσεις μια θέση στην τριάδα της τελικής κατάταξης του φετινού ERC.
Νο.8 Antonin Tlustak-Jan Skaloud (Skoda Fabia S2000)
Βαθμοί στο ERC 2010: 73
Θέση: 4η
Έχοντας γεννηθεί στις 7 Μαρτίου 1982 στο Zlin της Τσεχίας, ο Antonin Tlustak ξεκίνησε τους αγώνες από τα καρτ, σε ηλικία μόλις 13 ετών. Είναι πατέρας δυο παιδιών και κατοικεί στην τσεχική πόλη Rakova, ενώ η πρώτη του συμμετοχή σε ράλλυ έγινε το 2000, με Honda Civic. Το 2006 έκανε την πρώτη του διεθνή εμφάνιση σε αγώνες του ERC, μεταξύ των οποίων ήταν και το ασφάλτινο Ράλλυ ΕΛΠΑ στην περιοχή του Αιγίου, στο οποίο εγκατέλειψε. Όμως, η εμπλοκή του συνεχίστηκε και κορυφώθηκε το 2009, όταν και κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα για δικίνητα αυτοκίνητα, με Citroen C2 S1600. Με αυτό το αυτοκίνητο έλαβε μέρος και στο περσινό Ράλλυ ΕΛΠΑ, με τη λάσπη να δυσκολεύει τις προσπάθειές του. Συνοδηγός του Tlustak είναι ο επίσης Τσέχος Jan Skaloud, που γεννήθηκε στις 17 Μαρτίου 1985 στη Mlada Boleslav, ενώ κατοικεί στο Dolni Bousov της Τσεχίας. Οι δυο τους, συμμετέχουν για πρώτη φορά φέτος με τετρακίνητο αυτοκίνητο, με καλύτερη επίδοση αυτή στο Ράλλυ Principe de Asturias, όπου τερμάτισαν στη δεύτερη θέση για το ERC. Πρόκειται για το πλήρωμα με την καλύτερη βαθμολογική θέση από όσα συμμετέχουν στον αγώνα, το οποίο έχει και τη δυνατότητα να βρεθεί στο βάθρο, αν σκεφτούμε πως είναι το μόνο μαζί με αυτό των Solowow-Baran που έχουν εμπειρία από τον περσινό αγώνα, αφού αυτή θα είναι η δεύτερη συμμετοχή τους στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Στερεάς Ελλάδας και μάλιστα με ένα πολύ καλό αυτοκίνητο.
Νο.9 Szymon Ruta-Sebastian Rozwadowski (Peugeot 207 S2000)
Βαθμοί στο ERC 2010: 26
Θέση: 11η
Ακόμη ένα πλήρωμα από την Πολωνία, με στόχο τη διάκριση στο Ράλλυ ΕΛΠΑ αλλά και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ γενικότερα. Βρίσκονται στην ενδέκατη θέση του θεσμού μέχρι στιγμής, έχοντας βαθμολογηθεί στα Ράλλυ Πολωνίας και Βοσπόρου, με καλυτερή τους εμφάνιση αυτή στον χωμάτινο τουρκικό αγώνα, όπου βρέθηκαν στη δεύτερη θέση. Στα πλεονεκτήματά τους, η ποιότητα του Peugeot 207 S2000 αλλά και το γεγονός πως έχουν χωμάτινη εμπειρία, τη στιγμή που μειονέκτημα, ειδικά σε σχέση με τους Solowow-Baran και Tlustak-Skaloud είναι το γεγονός ότι συμμετέχουν για πρώτη φορά στο Ράλλυ ΕΛΠΑ. Πρωταρχικός τους στόχος θα πρέπει να είναι ο τερματισμός, μέσω του οποίου θα αποκτήσουν εμπειρίες και σίγουρα, αρκετούς βαθμούς για το ERC 2010.
Yurii Protasov-Adrian Aftanazin (Mitsubishi Lancer EVO IX)
Βαθμοί στο ERC 2010: 8
Θέση: 18η
Ο Πρωταθλητής Ουκρανίας συμμετέχει για πρώτη φορά στο Ράλλυ ΕΛΠΑ, έχοντας παραπλεύρως τον συμπατριώτη του Adrian Aftanazin. Ο οδηγός από το Κίεβο ακολουθεί ολόκληρο το θεσμό, πραγματοποιώντας χρονιά εκμάθησης, αφού έχει λάβει μέρος σε πολλούς αγώνες, έχοντας βαθμολογηθεί όμως μόνο στο Ράλλυ Βοσπόρου, κυρίως λόγω εγκαταλείψεων από μηχανικά προβλήματα στο Mitsubishi Lancer EVO IX. Στην Ελλάδα, το ουκρανικό πλήρωμα έχει τη δυνατότητα να κάνει έναν καλό αγώνα, να τερματίσει και να συγκεντρώσει αρκετούς βαθμούς για το πρωτάθλημα.
Jan Cerny-Pavel Κohout (Citroen C2 R2 Max)
Βαθμοί στο ERC 2010: 21
Θέση: 14η
Βαθμοί στο ERC 2WD 2010: 116
Θέση: 1η
Πρόκειται για τους πρωτοπόρους της κατηγορίας των δικίνητων αυτοκινήτων του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, που συμμετέχουν στο Ράλλυ ΕΛΠΑ για να κατακτήσουν και τυπικά τον τίτλο, με το Citroen C2 R2 Max. Έχοντας αγωνιστεί και με Renault Clio R3, ο Cerny έχει λάβει μέρος σε τέσσερις αγώνες ως τώρα. Ο Τσέχος οδηγός, συμμετέχει πέραν του ERC και στο cup της Renault με τα Clio R3 έχοντας καλές εμφανίσεις και αποτέλεσματα. Οι Cerny-Kohout έλαβαν μέρος και στο περσινό Ράλλυ ΕΛΠΑ με MG ZR, χωρίς να καταφέρουν να τερματίσουν, όμως η εμπειρία τους αναμένεται να τους βοηθήσει στο φετινό αγώνα. Αναμφίβολα, αποτελούν φαβορί για τον τίτλο του ERC στα δικίνητα, ενώ ενδιαφέρον θα έχει και η μάχη τους με τα ελληνικά πληρώματα της κατηγορίας F2, όπως οι «Pazonen»-Καράσο με Toyota Yaris, Νασούλας-Πατρικούσης με MG ZR 1600 και Γαζετάς-Φασκιώτης με Opel Corsa S1600. _Ν.Δ.mailto:_Ν.Δ.douzinas@technicalpress.gr
http://www.rally.gr/default.asp?menu_code=gr_rally-news-article&race_id=0&article_id=18749
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου