|
Την Πέμπτη, 14/10 ο Putin συναντήθηκε με τον Bernie Ecclestone για την υπογραφή των σχετικών συμβολαίων στο Sochi, όπου θα διεξαχθεί το Grand Prix της Ρωσίας, το οποίο αποτελεί θέρετρο που βρίσκεται στο νοτιοδυτικό άκρο της Ρωσίας, κοντά στα Καυκάσια Όρη και τα σύνορα με τη Γεωργία, στις όχθες της Μαύρης Θάλασσας.
Η υπογραφή του 7ετούς συμβολαίου (2014-2020, με επιλογή πενταετούς ανανέωσης) αποτελεί μεγάλη επιτυχία για τον Ecclestone, ο οποίος προσπαθεί να εισέλθει στην πολύ μεγάλη και ενδιαφέρουσα, τόσο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και για τους σπόνσορες, αγορά της Ρωσίας από το 1981! Οι ομάδες επίσης δέχθηκαν θετικά το γεγονός, καθώς στη Ρωσία υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι επενδυτές.
Στις ειδήσεις από τα paddock της Suzuka είχαμε αναφέρει ότι ο Ecclestone περίμενε απλά την υπογραφή του Putin για να επικυρώσει το γεγονός. Ο Ecclestone ήθελε να συναντηθεί με τον Ρώσο Πρόεδρο το σαββατοκύριακο μετά το Ιταλικό GP, ωστόσο το ραντεβού ακυρώθηκε. Ο Putin όμως έστειλε τον αναπληρωτή πρωθυπουργό της Ρωσίας, Dmitry Kozak στο GP της Σιγκαπούρης, για τις τελευταίες διαπραγματεύσεις με τον δαιμόνιο Βρετανό.
Η προηγούμενη προσπάθεια για τη διεξαγωγή ενός Grand Prix στη Ρωσία είχε γίνει το 2002, από τον τότε δήμαρχο της Αγίας Πετρούπολης, Yuri Luzhkov, ο οποίος ωστόσο δεν κατάφερε να έρθει σε συμφωνία με τον Ecclestone.
To Sochi θα φιλοξενήσει και τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2014 και η πίστα που θα δημιουργηθεί εκεί θα αποτελείται από δρόμους της πόλης και μονάχα ένα μέρος της θα είναι μόνιμο. Επίσης, θα χρησιμοποιούνται μερικές από τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, όπως τα γραφεία Τύπου. «Μπορεί να γίνει μια σούπερ πίστα. Είναι όλα τα πράγματα που χρειαζόμαστε και θέλαμε και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Προσπαθούν να χτίσουν πρώτης τάξης εγκαταστάσεις, τόσο για τους Ολυμπιακούς όσο και για τη Formula 1. Ελπίζω ειλικρινά ότι η Formula 1 θα παίξει μεγάλο ρόλο σε αυτό που βλέπω να συμβαίνει στο Sochi» δήλωσε ο Ecclestone. O Vladimir Putin συμπλήρωσε: «Για εμάς είναι ένα σημαντικό γεγονός, γιατί θα δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε αποτελεσματικά όλα αυτά που έχουμε δημιουργήσει για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2014».
Η κατασκευή της πίστας (την οποία σύμφωνα με τις φήμες θα αναλάβει να διεκπεραιώσει ο... συνήθης ύποπτος, Hermann Tilke) αναμένεται να κοστίσει κάτι παραπάνω από 140 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η FOM θα εισπράττει από τους διοργανωτές του αγώνα περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Ο Putin δήλωσε: «Για να οργανώσουμε τις εργασίες σωστά, θα πρέπει να δημιουργήσουμε μια εταιρία μάνατζμεντ, εδώ, στη χώρα μας. Θα πρέπει να αποτελείται από ιδιωτικές, εθνικές εταιρίες». Σύμφωνα με τις αναφορές, ανάμεσα στις εταιρίες που θα επενδύσουν στο εγχείρημα συγκαταλέγονται οι Rostekhnologii (κρατική επιχείρηση που εκτείνεται σε πολλούς τομείς, από τη μεταλλουργία μέχρι την αμυντική τεχνολογία), Megafon (εταιρία τηλεπικοινωνιών), Lukoil (πετρελαϊκή εταιρία) και Rusal (η μεγαλύτερη, παγκοσμίως, εταιρία παραγωγής αλουμινίου).
Αξίζει να αναφερθεί εδώ, ότι στο συμβόλαιο με τη FOM τόσο του Sochi, όσο και του Austin (ΗΠΑ) υπάρχει όρος που επιτρέπει στους διοργανωτές του αγώνα να καθυστερήσουν για ένα χρόνο τη διεξαγωγή του Grand Prix, χωρίς να αντιμετωπίσουν πρόστιμα ή ποινές. Ίσως αυτό να αντιτίθεται με τη φιλοσοφία του Ecclestone, ωστόσο ο δαιμόνιος Βρετανός προτιμάει να έχει έναν τέτοιο όρο στα συμβόλαιά του προκειμένου να εξασφαλίσει καινούργιους αγώνες -και επιπλέον έσοδα- σε ανεξερεύνητες για τη Formula 1, προσοδοφόρες αγορές.
Η Ρωσία είδε φέτος για πρώτη φορά έναν οδηγό της, τον Vitaly Petrov στη Formula 1. O 25χρονος αγωνίζεται φέτος με τη Renault και χαίρει υποστήριξης πολλών εταιριών από την πατρίδα του, με πιο σημαντική την αυτοκινητοβιομηχανία της Lada. O Petrov δεν έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει στην πρώτη του σεζόν στη Formula 1 και η Renault τον αξιολογεί ακόμα για να δει αν θα τον διατηρήσει και το 2011. Αν όμως ο Petrov δεν καταφέρει να πείσει την F1, ίσως μπορέσει στο μέλλον ο 23χρονος Mikhail Aleshin, o οποίος το περασμένο σαββατοκύριακο στέφθηκε Πρωταθλητής στο World Series by Renault και ως έπαθλο, θα οδηγήσει το μονοθέσιο της Renault στο τεστ νέων οδηγών που θα διεξαχθεί μετά το τέλος της σεζόν, στο Αμπού Ντάμπι.
Επιπλέον, ο Nikolai Flamenko, ιδρυτής της ρώσικης αυτοκινητοβιομηχανίας σπορ μοντέλων Marussia, δήλωσε ότι σκοπεύει να εισέλθει με την εταιρία του στη Formula 1 το 2012. Η Marussia αποτελεί φέτος σπόνσορα της Virgin.
Η προσθήκη του GP Ρωσίας στο πρόγραμμα της Formula 1 όμως, εγείρει ένα σημαντικό ερώτημα: πόσα Grand Prix θα έχει το Πρωτάθλημα στο μέλλον, δεδομένου ότι προστίθενται συνεχώς καινούργιοι αγώνες; Σε λίγες ημέρες θα διεξαχθεί για πρώτη φορά το GP Κορέας, του χρόνου θα «εγκαινιαστεί» αυτό της Ινδίας, το 2012 θα προστεθεί το GP των ΗΠΑ στο Austin και ενδεχομένως και το GP της Ρώμης στην Ιταλία, ενώ η Νότια Αφρική προσπαθεί επίσης να εξασφαλίσει ένα Grand Prix!
Συνεπώς, θα ξεπεράσει ο αριθμός των Grand Prix τα 20 ανά σεζόν; Ο Ecclestone έχει δηλώσει ότι 20 αγώνες ανά σεζόν είναι ένας πολύ καλός αριθμός, αλλά με τις προαναφερθείσες προσθήκες φαίνεται ότι το Πρωτάθλημα φλερτάρει ακόμα και με τα 25 Grand Prix τη χρονιά! Οι ομάδες αντιτίθενται σε μια τέτοια αύξηση του αριθμού αγώνων, η οποία ενδεχομένως θα τις ανάγκαζε να διαθέτουν δυο διαφορετικά αγωνιστικά τμήματα, αποτελούμενα από διαφορετικούς ανθρώπους, το ένα για να διεξάγει τη μισή σεζόν και το άλλο για την άλλη μισή, αφού ένα πρόγραμμα 25 αγώνων θα ήταν εξουθενωτικό για το προσωπικό, το οποίο θα παρέμενε μακριά από τα σπίτια και τις οικογένειές του για απάνθρωπο χρονικό διάστημα. Κάποιοι μάλιστα εκφράζουν την άποψη ότι ακόμα περισσότεροι αγώνες ενδεχομένως να κουράσουν τους θεατές και τους οπαδούς του σπορ. Η επέκταση του Πρωταθλήματος πέραν των 20 Grand Prix ανά σεζόν φαντάζει δύσκολη, τουλάχιστον μέχρι τη λήξη της ισχύουσας Συνθήκης Ομονοίας, στο τέλος του 2012.
Οπότε, δεδομένου ότι το προσωρινό πρόγραμμα του Πρωταθλήματος του 2011 έχει ήδη 20 αγώνες, πως θα εισχωρήσουν και άλλοι προορισμοί σε αυτό; Γίνεται προφανές ότι κάποιοι αγώνες κινδυνεύουν να χάσουν τη θέση τους στη Formula 1...
Ο πρώτος υποψήφιος για αποχώρηση είναι το GP Tουρκίας, του οποίου το συμβόλαιο με τη FOM λήγει το 2011. Παρά το γεγονός η πίστα του Istanbul Park είναι δημοφιλής μεταξύ των πιλότων, το GP Τoυρκίας έχει σημειώσει απογοητευτικές προσελεύσεις θεατών τα τελευταία χρόνια, γεγονός που οδήγησε στη διεξαγωγή του αγώνα μπροστά σε άδειες κερκίδες. Επιπλέον, η Τουρκία δεν έχει τα φόντα να αναπτύξει το ενδιαφέρον του πληθυσμού της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και δεν αποτελεί αγορά στην οποία θέλουν απεγνωσμένα να εξερευνήσουν οι ομάδες, οι σπόνσορες ή ο ίδιος Ecclestone, σε αντίθεση π.χ. με την Κίνα. Συνεπώς, είναι πολύ πιθανό το GP Τουρκίας του 2011 να είναι και το τελευταίο, καθώς δεν έχουν γίνει προσπάθειες ανανέωσης του συμβολαίου με τη FOM από καμία από τις δυο πλευρές...
Δυο ακόμα Grand Prix που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες είναι αυτό του Βελγίου και αυτό της Γερμανίας στο Hockenheim. Παρά το ότι το Spa-Francorchamps αποτελεί κόσμημα του Πρωταθλήματος, λόγω της οδηγικής πρόκλησης που προσφέρει, αλλά και της ιστορίας του, που είναι μια από τις μακροβιότερες στον κόσμο, το φετινό GP Βελγίου σημείωσε οικονομικές απώλειες περίπου 3 εκατομμυρίων ευρώ. Το συμβόλαιο του Spa με τη FOM λήγει έπειτα από τον αγώνα του 2012 και έχει αναφερθεί η ιδέα ο αγώνας να εναλλάσσεται με το Γερμανικό GP (στο Nurburgring) ανά σεζόν, όπως ακριβώς συμβαίνει αυτή τη στιγμή με τις δυο πίστες της Γερμανίας. Κάποιοι πιστεύουν επίσης ότι και το Ευρωπαϊκό GP στη Βαλένθια (που διαθέτει συμβόλαιο μέχρι και το 2014), είναι ευάλωτο.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
http://www.rally.gr/default.asp?menu_code=f1-news-article&race_id=0&article_id=18842
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου